Krajowy System e-Faktur
Od 1 lipca 2024 roku nastąpi zmiana w dotychczasowym fakturowaniu.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system teleinformatyczny, który umożliwia wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną (faktur ustrukturyzowanych).
Docelowo jedyną dopuszczalną formą fakturowania będzie wystawianie faktur VAT za pośrednictwem KSeF.
Krajowy System e-Faktur wymaga elektronicznego fakturowania w przypadku wszystkich transakcji, które do tej pory fakturowano. Wystawianie faktur elektronicznych nie będzie uzależnione od akceptacji odbiorcy – odbiorca otrzyma fakturę ustrukturyzowaną bez względu na to, czy wyrazi zgodę na taką formę fakturowania.
Krajowy System e-Faktur służy między innymi do:
- nadawania, zmiany lub odbierania uprawnień do korzystania KSeF
- powiadamiania podmiotów uprawnionych do korzystania z KSeF o nadanych uprawnieniach do korzystania z KSeF lub o ich odebraniu
- uwierzytelnienia i weryfikacji uprawnień do korzystania z KSeF
- wystawiania, otrzymywania i przechowywania faktur ustrukturyzowanych
- oznaczania faktur ustrukturyzowanych numerem identyfikującym nadanym w KSeF
- przydzielania identyfikatora zbiorczego dla co najmniej dwóch faktur ustrukturyzowanych wystawionych przez podatnika dla jednego odbiorcy
- weryfikacji danych z faktur ustrukturyzowanych używanych poza KSeF
- analizy i kontroli prawidłowości danych z faktur ustrukturyzowanych.
Więcej szczegółów znajdą Państwo na stronie Ministerstwa, klikając w link poniżej: